اولین نمایشگاه تخصصی صندوق مکانیزه فروش (POS) و فناوری‌های وابسته

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، الکامپ، بزرگ‌ترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را با رویکرد شناسایی دستاوردها و پیشرفت‌های جدید برگزار می‌کند.

اولین نمایشگاه تخصصی صندوق مکانیزه فروش (POS) و فناوری‌های وابسته

در الکامپ امسال، با همت کمیسیون صندوق‌های مکانیزه فروش در این سازمان و مشارکت فعالان پیشرو در ارائه‌ی تجهیزات و نرم‌افزارها و خدمات صندوق فروشگاهی، اولین‌بار یکی از سالن‌ها به این حوزه‌ی تخصصی تعلق گرفته است.

صندوق مکانیزه‌ی فروش یکی از مهم‌ترین مجموعه‌ابزارهای فناوری اطلاعات برای مدیریت فروش در کسب‌و‌کارهای بزرگ‌و‌کوچک خرده‌فروشی است. این مجموعه‌ سخت‌افزارهای مختلفی همچون رایانه‌ی لمسی فروشگاهی، چاپگر صدور فیش، بارکدخوان، کشوی پول، ترازوی دیجیتال، چاپگر برچسب، رایانه‌های حمل‌شدنی، تجهیزات RFID، کارت‌خوان، کیوسک سفارش‌گیری و نرم‌افزارهای تخصصی مدیریت فروش و خدمات مرتبط با آن را شامل می‌شود.

گفتنی است استفاده از این سیستم‌ها یکی از الزامات رسیدن به شفافیت مالیاتی و اطلاعاتی کشور به‌شمار می‌آید. سازمان امور مالیاتی از مدت‌ها پیش روی طرحی به‌نام «مکانیزاسیون صندوق‌های فروش» کار کرده است که اخیرا رئیس سازمان امور مالیاتی از تصویب آن در مجلس شورای اسلامی خبر داده است. کمیسیون صندوق‌های مکانیزه‌ی فروش در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با مشارکت جمعی از تأمین‌کنندگان و تولیدکنندگان مطرح و باسابقه‌ی این صنعت، در سالن تخصصی 38A ضمن معرفی آخرین دستاوردها و پیشرفت‌های حاصل در حوزه‌ی صندوق‌های فروشگاهی و فناوری‌های وابسته، از ظرفیت فراوان موجود در بخش خصوصی دفاع می‌کنند که می‌تواند یکی از بازوهای مطمئن در اجرای پروژه‌ی ملی «مکانیزاسیون صندوق‌های فروش» باشد.

در این پویش یکپارچه و منسجم صنفی، شرکت‌های تعاونی ترنا سیستم، فنی بازرگانی زبراسیا، پهن‌ دشت سهیل (آلمارکز)، بردار هوشمند ماشین، سماء رایان‌ صنعت، سام‌ تدبیر آدنیس، سلطان رول‌کار، اتحاد برکت جنوب، مهندسی توزین صدر، رهیاب رایان فردا، نرم‌افزاری کیان نور رایانه، سانا ایده‌پرداز ویرا، تحلیلگران رمزینه آریا و کمیسیون صندوق‌های مکانیزه فروش درکنارهم و در یک سالن اختصاصی از بیست‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) میزبان مسئولان محترم دولتی و مدیران اتحادیه‌های صنفی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز خرید، برندهای ایرانی، واحدهای صنفی و سایر بازدیدکنندگان هستند.

 

منبع : زومیت